Microsoft Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kan ikke åbnes. Du skal have forbindelse til Microsoft Exchange med den aktuelle profil, før du kan synkronisere mapperne med Outlook-datafilen (.ost).


Fejlen ovenfor giver også fejl i eventlog med event ID 9646 (source: MSExchangeIS):

"Mapi session /o=XX AS/ou=XX/cn=Recipients/cn=XX with client type MoMT exceeded the maximum of 32 objects of type Session."

Jeg har revet mig i håret over denne fejl og samtidig betalt konsulenter i 3 timer for at finde løsningen på fejlen ovenfor - men de gav op. Brugeren med fejlen kunne åbne Outlook på egen PC, men ved opsætning af ny PC med Outlook, dukker fejlen op hos tilfældige brugere.

Endelig fandt jeg løsningen, som skulle rettes på Exchange serveren (vi anvender Exchange 2013, men så vidt jeg kan læse mig til, så virker det også på Exchange 2003, Exchange 2007 og Exchange 2010):

Det viser sig, at antallet af samtidige sessioner på Exchange serveren er overskredet. Løsningen for mig var at oprette denne nøgle i registreringsdatabasen på serveren og genstarte serveren (eller blot Microsoft Exchange Information Store service (MSExchangeIS)):



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Microsoft Office 2016 and the AUTO_ACTIVATE property

Disable logon and logoff events (event id 4624, 4625, 4634 (and all the other ones...))

Enable OpenELEC SSH login with keys, and without password, disable local SSH password